ХІД ЗАНЯТТЯ

Добрий день, шановні учні та всі присутні!

Вітаю вас на інтелект-шоу «Еврика»!

Епіграфом нашої гри є слова американського математика Норберта Вінера: «Математика – наука молодих. Інакше й не може бути.Заняття математикою – цетакагімнастикарозуму, дляякоїпотрібна вся гнучкість і вся витривалістьмолодості».

  • Сьогодні з нами ті, хто любить математику,
  • ті, хто любить таємниці, загадки, цікаві задачі,
  • ті, хто допитливий, працьовитий, наполегливий!

Дозвольте познайомити вас з учасниками …

Дорогі учасники гри, захопіть з собою кмітливість, винахідливість, сміливість, а сміливість, говорять, міста бере, і тоді перемога завжди буде за вами.

Вітаємо учасників!

Оцінюють конкурс інтелект-шоу «Еврика» найрозумніші, найдосвідченіші, найсправедливіші члени журі. (представлення журі).Вітаю гравців і бажаю їм докласти всіх зусиль для перемоги. Уболівальників прошу підтримувати товаришів оплесками.

Отже, розпочинаємо гру.Але так, як сьогодні у нас змагання. Змагання, які за накалом боротьби нічим не відрізняються від Олімпійських Ігор. А тому за традицією олімпіад приймемо урочисту клятву.

Урочиста клятва

Ми, урочисто клянемось не застосовувати недозволених прийомів (тобто не допускати математичних помилок, полюбити суперника як самого себе, не сперечатися з журі, не загравати з вболівальниками).

Якщо порушу цю клятву, то нехай навіки забуду формули скороченого множення, ніколи не згадаю теорему Піфагора, нехай опитує мене щоуроку мій вчитель математики.

Учасники

Клянемось!

А зараз можемо розпочати

І конкурс «Гармонія»

  1. У слові «гармонія» аж 8 літер відомих усім. На кожну літеру нам треба придумати математичний термін. Кожна правильна відповідь -1 бал

Стародавні математики були ще філософами та ораторами. Вони часто в диспутах доводили свою точку зору. Довести свою точку зору пропонується і учасникам інтелект-шоу.

П конкурc «Оратор»

Другий конкурс складається з двох етапів

  1. «Точка зору»

Отже, ви маєте повідомити свою точку зору з питання «Для чого потрібно вивчати математику». Ваше повідомлення повинно бути чітким і лаконічним.Максимальна оцінка — 3 бали.

Поки учні готуються, у нас пауза .

  1. «Риторика»

   Щоб донести свою думку до слухача, потрібно ясно, чітко та виразно вимовляти слова. Тому стародавні математики тренувалися у риториці. Ваше завдання – чітко, ясно і швидко сказати скоромовку 3 рази, за що ви

   можете отримати до 3 балів.

Скоромовка: «Хитру сороку спіймати морока, а на сорок сорок-сорок 

                                морок».

III конкурс «Логіка»

Учасникамслідрозв’язати задачу прикладного змісту.

Максимальна оцінка5балів

  1. Якимнаступнимидвома числами слідпродовжитиданупослідовність

10, 8, 11, 9, 12, 10, 13,…    Відповідь:   11, 14

  1. Визначити номер місця для паркування, яке зайняла машина.

Це завдання пропонується першокласникам в китайській початковій школі.

 

Відповісти потрібно за 20 секунд.

Правильна відповідь: 87. Спробуйтеповернути картинку на 180°

  1. Два хлопчики зустрілисяувагоні потягу.

–Я завждиїду у п’ятомувагонівід хвоста потягу, — сказавВітя.

– А я – у п’ятомувідголови, — заявив Сергій. Скількивагонівбуло в потязі?(9 вагонів).

  1. Коли ми дивимось на число 6, а говоримо 18? (о 18 годині)
  2. Всінадіюсьзнають,щотакестопкран .Думаю такожзнаєте, що в поїздівінчервоногокольору .УВАГА! Якогокольорувін в літаку?Відповідьобгрунтуйте.

IV конкурс «Тема»

Вам пропонується 5 тем: «Математична мозаїка», «Правила», «Геометричні фігури», «Обчислення», «Тест». Ви обираєте по черзі тему та номер запитання. Треба пройти 7 сходинок. Правильна відповідь оцінюється 1 балом. Ви можете утриматися від відповіді і тоді, як і при неправильній відповіді, отримуєте 0

«Математична мозаїка»
1. Коли частка дорівнює 1 ?
2. Скільки метрів у сантиметрі?
3. Алгебра — це наука про …
4. Скільки нулів містить запис 1млрд?
5. Геометрія в перекладі з грецької означає …

  1. На яке число не можна ділити?
  2. Який розділ математики вивчає геометричні фігури на площині?

«Правила»

  1. Як знайти невідомий доданок?
  2. Рівність, що містить невідоме, це …
  3. Як обчислити площу прямокутника?
  4. Який кут називають прямим?
  5. Що називають периметром?
  6. Як знайти об’єм прямокутного паралелепіпеда?
  7. Як знайти невідомий множник?

«Геометричні фігури»

  1. Фігуру, що складається з двох променів, які мають спільний початок,    називають…
  1. Які основні фігури на площині?
  2. Частина прямої, що має початок і не має кінця, є…
  3. Скільки прямих можна провести через дві точки? 5.3 яких елементів складається трикутник?

6.Яку геометричну фігуру нагадує Земля?

  1. Наведіть приклади фігур, що є прямокутними паралелепіпедами.
    „Обчислення”          
  2. 36-50=…..-14
  3. 3 9       
  4. -2-12=…….-14
  5. 125+56=…….181
  6. 64+ 38=……102
  7. 72: 9+ 85=…..93
  8. 150+300+175=……625

«Тест»                                                                           

  1. Чому дорівнює 112?
  2. 22 Б. 101

В. 121             Г. 111

  1. Що впало на голову Ньютона?
  2. Цеглина Б. Яблуко
  3. Груша Г. Сніг
  4. Яка найдовша річка у світі?
  5. Дніпро Б.Міссісіпі
  6. Ніл Г. Волга
  7. Яка геометрична фігура була дуже популярною серед англійських джентльменів?
  8. Конус Б. Куб
  9. Циліндр Г. Призма
  10. Які природні кристали мають форму куба і є в кожного з нас?
  11. Перець Б. Цукор
  12. Сіль Г. Горох
  13. Як називають — частину доби?
  14. Година Б. Хвилина
  15. День Г. Секунда
  16. Слово латинського походження, у перекладі означає «шнур».

А. Пряма         Б. Многокутник

В.Ламана       Г. Лінія

Закінчився І конкурс. Підведемо підсумки. Слово має журі. (Журі оголошує результати.)                                                        

V конкурс  «Тренуємо пам’ять»     

Як ви думаєте, що потрібно, аби добре знати математику? Звичайно, гарну пам’ять і увагу. А для цього їх треба тренувати. Є короткочасна і довготривала па­м’ять. Короткочасна — це коли ви повторюєте тільки що почуте або прочитане. Шляхом багатьох повторень інформація переходить у довготривалу пам’ять. Якщо цього не зробити, то інформація швидко витирається з пам’яті.. Отже, потренуємо пам’ять.

Завдання. На екрані розміщено 10 предметів, ви дивитеся на них 3 с, а тоді

називаєте предмети, які бачили. Чим більше назвете, тим краще. Кожний названий предмет — 1 бал.

VI конкурс «Хто швидше»

Кожному учаснику треба відповісти на 5 запитань якомога швидше. За 5 правильних відповідей – 5 балів, за 4 – 4 бали і т.д.

Запитання першому учаснику

  1. Як називають числа при множенні?
  2. 2. Чи правильна рівність – 11 + 5 = – 6?
  3. Скільки в кілометрі метрів?
  4. У яких одиницях вимірюється температура повітря?
  5. Рівняння — це …

Запитання другому учаснику

1.Як називають результат ділення?

  1. Чи правильна рівність -3 — 7 = -10?
  2. Скільки в добі годин?
  3. У яких одиницях вимірюють довжину відрізка?
  4. 6 = …….

Запитання третьому учаснику

  1. Як називають результат віднімання?
  2. Чи правильна рівність (-3) • (-6) = 18?
  3. Скільки в годині хвилин?
  4. У яких одиницях вимірюють кути?
  5. Скільки ребер у куба?(16).

  Запитання четвертому учаснику

  1. Як називають результат дії додавання?
  2. Відрізок, що сполучає вершину трикутника із серединою протилежної сторони, називається… (медіаною).
  3. Сума кутів у трикутнику дорівнює (180°).
  4. У будинку 4 кімнати. З однієї зробили дві. Скільки стало кімнат? (5)
  5. Сума довжин сторін трикутника (периметр).

Запитання п’ятому учаснику

  1. Одне яйце варять 4 хвилини. Скільки часу треба варити 6 яєць? (4.)
  2. Скільки букв у числі 3 524 787 ?(Жодної)
  3. Які числа називаються натуральними?
  4. Скільки граней у куба?(6)
  5. Скільки всього існує цифр?(10).

Отже, слово має журі. (Журі повідомляє результати.)

Званням найрозумнішого нагороджується(називає прізвище).

Ще раз вітаємо переможців. Дякуємо всім, хто брав участь у грі та у підготовці до неї, а також уболівальникам і журі.

ДОДАТКИ

50

Копия 50

 51

Копия 51